8 dôvodov prečo určite NECVIČIŤ v Base Gym Banská Bystrica

Už ste počuli o cvičení v Base Gym Banská Bystrica? Týmto článkom by sme chceli oboznámiť laikov, ale aj skúsených športovcov, s pravou podstatou tohto konceptu a nebude to veru všetko také super a lichotivé, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Tu je osem najdôležitejších dôvodov, prečo by ste do Base Gym určite nemali chodiť.

1. Dôvod: „Je to veľmi ťažké, zničím sa.“

Áno, je to tak. Budeš robiť funkčné pohyby, ktoré sú pre telo prirodzené (napr. drep, kľuk, zhyb) a využívať jeho plný potenciál. Znie to hrozne, však? Navyše, všetky cviky uplatňujú kineziologické princípy. To nie je na jedenie! To znamená biomechanicky správne vedené pohyby, ktoré vychádzajú z fyziológie kĺbov a funkčnej anatómie. Berieme ohľad na aktuálny stav Tvojej fyzickej zdatnosti. Nebudeš mať stroj, s ktorým sa budeš pasovať. Len samého seba a svoje limity. Každý má vlastný cieľ a rebrík po ktorom stúpa. Dôležité je naučiť Tvoje telo hýbať sa. ALE, nie len tak hala-bala. Hýbať sa dobre. Hranice sa tu nekladú a stále je čo vylepšovať či už v technike, sile, vytrvalosti alebo v oblasti vôle.

2. Dôvod: „Počul som, že ste veľmi prísni strašiaci!“

Áno, záleží nám na Tebe a preto Ťa budeme ničiť. V prvom rade tak, aby si každý pohyb robil technicky správne. Dovtedy Ťa budeme mordovať, až kým sa nenaučíš správnu techniku, na ktorej budeme môcť stavať a pridávať ďalšie, náročnejšie cviky. Budeme Ťa naprávať a dávať Ti spätnú väzbu. Lebo chceme veci robiť dobre hlavne pre Teba a len tak sa môžeme spoločne posúvať ďalej. Tento individuálnejší prístup Ťa rýchlejšie posunie omnoho ďalej, ako v mase 30 ďalších ľudí, v ktorej sa budeš strácať a naučíš sa už zlé základy. A veľa sa spolu aj nasmejeme. To je asi tiež dosť strašidelné, že?!

3. Dôvod: „Ja to nikdy nebudem vedieť...“

Pozorne si si prečítal bod č. 2, a keďže sme prísni neprofesionálni strašiaci, nikdy to nebudeš vedieť. Ibaže by sme si spolu určili cieľ, ktorý sa dá reálne dosiahnuť, pričom budeme pamätať na to, že vlastný progres je nekonečný. Nič nekončí tým že drepneš 100 kíl, spravíš naraz 30 kľukov, tam to všetko môže ešte len začať. „Ja na to nemám“ sú len výhovorky. Nie je hanba učiť sa novým veciam, aj keď si to doteraz nikdy nerobil. Treba sa zbaviť predsudkov, strachu, odložiť ego a začať sa hýbať. Veď sme tu pre Teba. Každý športovec, ktorý sa niečomu venuje, zdokonaľuje svoje nedostatky. Na tréningu ukazujeme svoje nedostatky. Nedostatky nás prenasledujú neustále. Nie je nič smiešne na tom keď sa niekto učí stále dookola nejaký prvok, ktorý mu nejde. To, že človek odkrýva svoje slabiny a snaží sa na nich pracovať, je skôr úctyhodné.
 

4. Dôvod: „Ale ja chcem mať VEĽKÉ svaly!“

Uvidíme kámo. Éra svalnáčov zo 60. rokov je za nami. Väčšina ľudí sa drží trendov, šport nevynímajúc. Za posledné roky sa prihliada skôr na využitie jednotlivých svalov, nie na jednorázové veľké objemy. Dôležitý je súlad funkčnosti a sily. Vysvetlíme Ti to osobnejšie, keď prídeš. A áno, my sledujeme aktuálne trendy! Dokonca nimi žijeme.

5. Dôvod: „Ja nechcem mať veľké svaly...“

Tento bod sa týka prevažne žien. Predstav si, že u nás cvičia aj ženy bez toho, aby im výrazne narástli svaly do gigantických rozmerov. Všetko je to o dávkovaní. Všetko sa vždy dá nastaviť tak ako chceme. Je to o prístupe k Tebe. A čo by mala obsahovať a ako by mala vyzerať Tvoja strava, sa porozprávame individuálne. Vhodnou kombináciou menej intenzívneho (vytrvalostného) a intenzívneho tréningu a správnej, vyváženej stravy, môžeme dosiahnuť najlepšie výsledky. POZOR: Hrozí Ti, že sa sám/sama sebe začneš viac páčiť!
 

6. Dôvod: „Nechcem sa zraniť.“

Nie je cieľom dominovať na tabuli s najvyšším číslom opakovaní cviku. Prvoradé je mať radosť z pohybu. Mnoho ľudí trpí bolesťami krížov alebo inej časti chrbta práve zo sedavého spôsobu života, tiež sme si tým prešli a poviem Ti, nie je to príjemný pocit, keď sa pri každom pohybe musíš báť či Ťa to bude bolieť, alebo náhodou nie. Je tu aj téma zranení, pretrénovania sa, či vyčerpania organizmu. Skúsení tréneri vedia, že nie je jednoduché určiť mieru záťaže pre každého jedinca osobitne. Budeme sa snažiť usmerniť Ťa a naviesť, aby si aj v skupine vykonával cviky správne a vo svojom tempe.

7. Dôvod: „Toto znie veľmi profesionálne. A ja som zatiaľ iba amatér.“

Áno, a buď si istý, že k Tebe aj budeme pristupovať profesionálne. Amatérom si možno bol doteraz. Či si už úplný začiatočník, ktorý sa so športom príliš nekamarátil, alebo profesionál, ktorý športom žije, ty si náš klient! V súčasnosti fungujeme v dvoch rovinách: výkonnostnej a hobby. Hobby účastníci sa venujú hlavne technike, trochu sile a vytrvalosti v pomere cca 60-20-20%. Výkonnostní: technika 20%, sila 50%, vytrvalosť 30%. Uvedené čísla sme uviedli len na ilustráciu aby si si nemyslel, že gro tréningu je laktát a maximálna sila so zlou technikou. Samozrejme každý má trošku iné danosti a silovo nadaní sa môžu viac sústreďovať na špeciálnu vytrvalosť, vytrvalci zase na silu atď. Posvietime si na Teba!
 

8. Dôvod: „Sorry, ale nemám čas...“

Výhovorky, výhovorky, samé výhovorky. Koľko ich len máme, keď príde reč na cvičenie, však? Každý jeden by sme síce chceli mať postavičku podľa svojich predstáv, alebo by sme sa chceli cítiť plný energie a optimizmu, no len časť z nás preto aj niečo spraví. S týmto Ti, bohužiaľ, nepomôžeme. Kľudne nechaj Tvoje výhovorky zvíťaziť a nemusel si sa vôbec zaoberať predchádzajúcimi siedmimi bodmi.

Na záver jedno pekné motto, ktoré sa Ti tiež možno nebude páčiť. Zakladateľ Crossfitu Greg Glassman píše :
„We're changing the world. We're doing all the right things for all the right people for all the right reasons. And it's a load of fun.“ („Meníme svet, robíme dobré veci pre správnych ľudí zo všetkých dobrých dôvodov. A je to veľká zábava.“)

Team Base Gym Banská Bystrica
12/2013
ikonka mobil
0918 964 525
ikonka domcek
1st CF camp Banská Bystrica
Starohorská 1
ikonka facebook
Copyright © 2017 Base Gym Banská Bystrica. Všetky práva vyhradené.
Joomla! je voľne šíriteľný softvér vydaný podľa GNU General Public License.
CrossFit je registrovaná ochranná známka. Na našej stránke je značka "CrossFit" použitá na základe zákona o ochranných známkach 506/2009 Z.z., § 14 ods. 1 a to na účely bližšej špecifikácie služby, ktorú ponúkame.

Grafika murgasova.eu
Webdesign ZM Design